fredag 8 oktober 2010

Studiebesök

Hej. Idag efter lunch åkte jag och min klass på studiebesök. Vi åkte till ett ställe som
hette "Lättlästa böker" , som låg i Hornstull. Så vi tog tunnelbanan ifrån Hallunda
till Hornstull. Sen fick vi gå en liten bit ifrån Tunnelbananstationen till "Lättlästa böker" .
När vi kom fram dit fick vi träffa en tjej som hette Elisabeth . Sen fick vi gå in till
ett rum. Och där fick vi sätta oss runt ett bord. Sen frågade Elisabeht oss om vi brukar
läsa böker. Och vad för böker vi brukar läsa. Jag sa att jag brukade läsa Astrid Lingrens
böker förut. Tillexempel "Mio min mio" . Sen rekomderade hon oss om en massa böker.
Tillexempel Boken Ondskan. Och Ondskan finns också på film. För i somras, såg jag och en
kompis till mig den filmen. Och vi tyckte att den filmen var bra. Sen visade hon oss flera böker som
också fanns på film. Men vissa av bökerna fanns inte på film. Efter att hon hade
rekomendera hos en massa böker, fick vi en tidning som heter 8 Sidor. Och så fick vi en
annan tidning. Och i den tidningen fanns nästan alla böker som de hade där på "Lätt
lästa böker"För att man kunde nämligen inte låna böker där på " Lättlästa böker" . Man
kunde bara köpa böker där. Och så fick vi en liten sjukbandsväskan, som man kan
använda när nån gör illa sig. Sen åkte vi hem.

Inga kommentarer: