söndag 30 oktober 2011

dag 3 sista dagen på sång och dans lägret

Hej  i dag så vaknade jag och Hanna som jag delar rum med.
klockan 6  men vi skulle vakna  lite senare men vi vaknade ändå tidigt aja :)
 vi packade ner  våra saker sen åkte vi iväg till Strängnäs jag  Hanna Halla Jenny Maja Nelly och så ledarna Matilda, och Moa  bodde ju i Eskilstuna medans  de alla andra bodde i Strängnäs, och  då åkte vi i väg till där de andra bor  och det va låst där de andra bodde först, men sen så va det inte låst för det va en ledare som öppnade dörren till oss  sen så åt vi Frukost efter det så borsta man sina  tänderna efter man hade gjort Det så åkte vi iväg till  en skola och vi tränade på våra danser och våra låtar  och  sen så kom  ledaren Henriette och frågade mig
hon:
 vill du vara presentatör som  presenterar  alla Artisterna ?

Jag ehmm, sen så sa  jag  ja det kan jag väl med en nervös röst,
så jag fick träna vad jag skulle säga och  jag tränade och tränade och tränade  och alla föräldrar vänner syskon  kom till och med min pappa kom och kollade på  våran föreställning  och den började  jag va jävligt nervös vad jag skulle säga, jag tappade bort mig,  jag va tyst ett tag och jag fick  inprovosera  för jag hade glömt  bort vissa saker så jag sa så här jag är lite knäpp ibland så visade jag  med mitt huvud och  jag gjorde så här hoh, och alla skrattade med mig   och där va jag komisk för  att hitta på nåt men sen så va det min tur o jag sa så här nu kommer den som vi alla har väntat på mee så peckar jag på mig själv och jag säger nej skoja bara  och jag sjöng och dansade till dannys låt tonight och  jag gjorde som han gör och sen så kom alla deltagare ledare  upp på scenen när jag sa till dom Att, göra det

och sen efter det så va de flera men sen så  hade vi bara finalen kvar och jag fick säga jag sa ju vi är ju så mycket bättre och nu ska vi visa den en gång till   alla upp på scenen och vi sjöng så mycket bättre, och när vi sjöng så hämtade vi upp alla syskon  pappor mammor på scenen och fick dansa med oss och sen så va det slut vi fick massa aplåder alla va jätte duktiga  och om ni undrade varför jag va mer nervös så va det för att äventyrslägers chefen  va dära på våran föreställning  och då va man ju nervös här kommer det två  bilder på vårat hotell där vi  8 tjejer bodde i  Eskilstuna

Inga kommentarer: