söndag 15 november 2009

eriks fösta blogginlägg från emds sidan mattes o dannys

Hej på er mina kära läsare! eriks inlägg

Nu blev ni förvånade va? Det kan ju inte vara sant?! Erik är inne och skriver!

Men mer sant än så här blir det inte...

Idag har vi gjort dansbandskampen! Ett hav av danssugna människor mötte oss när vi klev in på scen i Strängnäs idag. Väldigt kul att träda in i ett helt annat sammanhang än vad man e van vid. Våra låtar var till lån denna kväll men nu tar vi tillbaka dem igen! Kul med dansbandens versioner men inget slår väl våra underbara popversioner eller vad säger ni?

Just nu sitter jag hemma, och tittar på brorsan och Jonas, som lirar FIFA 10, ett fantastiskt fotbollsspel. Och då menar jag verkligen fantastiskt. Sen e frågan hur fantastiska brorsan och Jonas är...inte så mycket....de sitter bara här och luktar illa, och klockan börjar närma sig sex på morgonen...

Ni har väl vart på ICA och köpt vår skiva? Den är ett måste i jul! Om ni köper skivan skänker ni ju 10 procent till World Childhood Foundation. En organisation som är grundad av drottning Silvia, och som stödjer lokala projekt i olika länder, som på något sätt hjäper utsatta barn. Organisationen inriktar sig främst på flickor, vilket jag som kille tycker är grymt! Vad vore världen utan er tjejer? Jag kunde lika gärna låst in mig i min lägenhet och spelat tv spel tills jag dog om ni inte fanns :)

Problemet är att det finns barn där ute i världen som har det otroligt svårt, och man behöver inte åka långt för att stöta på otroliga kontraster till hur våra barn har det här i Sverige. World Childhood Foundation stöttar bl.a annat projekt i Baltikum, som ju faktiskt ligger närmre t.ex Stockholm än vad Sundsvall gör....Fundera lite på det...och sedan fundera på vad du kan göra för att förbättra utsikten för människor i världen.



Nu börjar mina ögonlock hänga sådär riktigt tungt, och imorn ska vi repa för Unicef giget som går av stapeln på Måndag...

Hoppas ni har det bra där ute i landet, och att vi ses snart!

kram // Erik
men men inte bara hans första nu är det mattes tur Erik lägger sång!



Yoyo! mattias



Hoppas ni mår bra!

Just nu är vi i världens skönaste studio i Götlaborg! Det är utan tvekan den fetaste studion jag har varit i och den ligger jättefint en bit utanför Göteborgs city. Jag sitter ute i solen med Danny, vår "Einar" (A&R) Jocke och njuter medans Erik lägger sång. Kan meddela att Danny nyss var ute och sjöng för några hästar som bor granne med studion. Kul! Jag kan inte säga för mycket om inspelningen mer än att det kommer att bli grymt!!! Eller "gör bra" som de skulle sagt här i Götet. ;)

Nu måste jag in och jobba igen.

Ha det så bra och ta hand om er!

Kramkram

/Matte

Ps. Jag började skriva den här bloggen ganska tidigt idag men blev inte klar förrän nu... sist men inte minst dannys blogg inlägg
Yes, nu har vi varit här i tre dagar och vi har jobbat hårt. Vi har hav visserligen vilat mellan tagningarna då någon av oss varit inne i studion och lagt sitt på någon låt. Men mestadels har vi faktiskt sjungit samtidigt i studion alla tre och det är lite ovanligt. Idag jobbar man mycket med pålägg, dvs att man går en efter varandra och sjunger in sitt. Men vi är så pass samsjungna nu efter 2år att vi intonerar tillräckligt bra :) Det är kul att inte vara själv i studion och att få lyssna in sig på varandra och känna in musiken samt stämmorna.

Vi jobbar med en mycket professionell och erfaren producent som gjort många liknande jobb. Känns spännande och riktigt kul. Som en liten nytändning efter sommarens långa turné.

Just nu står Matte framför micken och tar i :) Det låter smarrigt. Nu ska jag ta mig en kaffe och njuta lite i solen. Massa fina dagar nu. Passa på! Fyll på med energi och kärlek. Gör som djuren - Ladda upp i solen.

Love. dannys

Danny
och n ska jag jannica tänk o blogga lite puss på er alla

Inga kommentarer: