onsdag 2 februari 2011

Frilufsdag

Hej.
Idag hade vi Frilufsdag. Och jag och min klass åkte
in till Djurgåden, och gick runt på Djurgård och titta på hur det såg ut där.
Så klockan 09:00 samlades vi i skolan. Sen gick vi till tunnelbanan och åkte
in till Karlaplan. Min mentor bor inne på Karlaplan, så vi mötte upp henne där.
Sen gick vi tillsammans till Djurgården. När vi kom fram dit gick vi en
lång promenad. Vi gick runt och tittade på vad som fanns där. Vi gick förbi några
muse`um. När vi äntligen hade gått den långa promenaden kom vi fram till
Djurgårds bron. När vi kom fram dit, såg vi att de höll på att jobba med bron.
Och det tyckte jag var lite synd, för att jag ville jätte gärna gå över Djurgårdsbron.
Men, vi fick gå tillbaka. Och medan vi gick tillbaka, stannade vi vid en skylt.
Och på den skylten stod namnen på alla muse`um som fanns där. Så vi läste på skylten,
på vad det fanns för några muse`m och på vilka muse`um vi hade varit
på när vi gick i högstadiet. Efter det forsatte vi tillbaka. Sen gick vi till MC Donalds
och åt lunch. Jag tog en cheeseburger pommes och så drack jag coca cola till det.
Ni får ha det så bra så länge, så ses vi imorgon.

Inga kommentarer: