onsdag 10 april 2019

upd på sjukhuset

Hej upd  på sjukhuset vi åkte in på sös sjukhus på södermalm  där fick vi vänta länge och  vi fick vänta jättelänge men vi fick hjälp  först av sjuksköterskan  och hon tog väl hand om oss,  och vi väntade och väntade tills läkaren skulle komma. sen helt  plötsligt mådde jag inte bra och började spy jag fick upp så det gjorde ont i bröstet ni vet när man ska spy och det kommer upp uppstöttningar eller vad det nu  heter och man spänner sig  så att det gör ont, då ramlade jag ihop  pga av det gjorde ont och jag hade jätteont i min mage pga av magkatarr som jag har fått, plus jag hade panikångest attack och fick axel ropa på hjälp då kom det 3 st som hjälpte mig   så det är ju roligt eller inte!   men det roliga var att man träffade en ambulanspersonal som körde in mig när jag hade ramlat och slagit i mitt ben sen träffade man en läkare från skogås vårdcentral som tydligen jobbar vissa gånger där. och sen var det en annan man träffade det var lite kul att man träffade dom. Men klockan gick och vi hade inte fått veta något sen fick jag åka vidare för jag skulle till vårdcentralen och då fick jag tyvärr lämna Axel men jag ville inte göra det men jag var tvungen att göra det för jag hade en tid att passa  klockan blev halv 7 så jag åkte hem sen fick jag gå till vårdcentralen och jag skulle vara där kl 09:45  när jag kom dit så fick jag vänta i vänrummet  sen kom det en tjej läkare som hade  samma efternamn det var faktiskt lite lustigt och roligt  men  hon var snäll och jag fick berätta vad som gällde och hon lyssnade och nu har man blivit sjukskriven till och med från nu idag till den 28 april  sen fick man ta blodprover. sen gick jag hem och axels läkare kom in vid 10 tiden  och han var väl klar vid 11 tiden. han hade fått mediciner  och han fick också veta att det var en kraftig inflammation och ett virus i lungorna  :(  men nu mår han bättre. sen efter han kom hem så handlade vi lite snabbt och sen kom vi hem och vi var för trötta. Vi vilade oss men istället för att vila så somnade vi haha och nu är vi hungriga men nu ska vi bara ta det lugnt kolla lite på film/tv och sen så ska vi sova helt sjukt att vi är så himla trötta! men man förstår ju varför  vi har varit med om mycket  i natt och idag  men nu får vi vila  så vi får ju hoppas på att det inte blir nån mer sjukhus, för det orkar vi inte mer  nu ska man kolla på vägens hjältar och äta mat

Inga kommentarer: